Akkuyu’da “son 100 metre” vurgusu: Rosatom’dan işletmeye alma açıklaması

Akkuyu NGS sahasını ziyaret eden Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev, Akkuyu NGS’nin 1. güç ünitesinin inşası tamamlandı dedi.

Akkuyu’da “son 100 metre” vurgusu: Rosatom’dan işletmeye alma açıklaması
A+
A-

Akkuyu’da “son 100 metre” vurgusu: Rosatom’dan işletmeye alma açıklaması

Rosatom tarafından yapılan açıklamada, Akkuyu Nükleer Güç Santrali 1. güç ünitesinde işletmeye alma sürecinin kritik aşamaya girdiği bildirildi.

Rosatom Genel Müdürü Aleksey Likhachev, reaktörde soğuk hidrostatik testlerin başladığını ve sürecin birkaç hafta içinde tamamlanmasının hedeflendiğini açıkladı. Likhachev, işletmeye alma aşamasının artık son düzlüğe girildiğini belirterek süreci “42 kilometrelik maratonun son 100 metresi” olarak tanımladı.

Ayrıca ünitede görev yapacak 1930 personelin bulunduğu, bunların yüzde 40’tan fazlasının Türk vatandaşlarından oluştuğu bilgisi paylaşıldı. Bu personelin bir bölümünün eğitim ve simülatör programlarıyla hazırlık sürecine devam ettiği aktarıldı.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.