Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki, ikili görüşmenin ardından ortak basın toplantısı düzenledi.
Erdoğan: Türkiye–Polonya Ticaret Hedefi 15 Milyar Dolara Yükseltildi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki ile gerçekleştirdiği ikili görüşmenin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında iki ülke arasındaki iş birliğini değerlendirdi. Erdoğan, Türkiye ile Polonya’nın 6 asrı aşan köklü bir geçmişe sahip olduğunu belirterek, iki ülkenin müttefik ve stratejik ortak olarak tüm alanlarda ilişkileri geliştirme iradesini sürdürdüğünü ifade etti.
Erdoğan, görüşmede ticaret, yatırım, savunma sanayisi, enerji, ulaştırma ve kültürel ilişkiler başta olmak üzere birçok başlığın ele alındığını söyleyerek, mevcut 10 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefinin üzerine çıkılarak yeni hedefin 15 milyar dolar olarak belirlendiğini açıkladı. Türkiye’nin Polonya’da müteahhitlik alanında yaklaşık 9 milyar dolarlık projeye imza attığını belirten Erdoğan, bu sayının artırılmasının hedeflendiğini dile getirdi.
Savunma sanayisinin iki ülke arasındaki en önemli iş birliği alanlarından biri olduğunu vurgulayan Erdoğan, geçmişte insansız hava araçları ve çeşitli projelerde önemli ortaklıklar kurulduğunu hatırlattı. NATO kapsamında yürütülen çalışmaların da ele alındığını aktaran Erdoğan, Türkiye’nin Avrupa Birliği ile ilişkileri karşılıklı fayda temelinde ilerletme iradesine sahip olduğunu ifade etti.
Görüşmede Rusya–Ukrayna savaşı, İran bağlantılı gelişmeler ve Orta Doğu’daki durumun da değerlendirildiğini belirten Erdoğan, özellikle Filistin’de kalıcı barış ihtiyacına dikkat çekti ve iki devletli çözümün önemini vurguladı.