Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı’na başkanlık etti.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı’na başkanlık etti. Bakanlıkta bulunan Reşat Moralı Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi’ne yönelik hazırlıklar ele alındı.
Toplantıda konuşan Bakan Işıkhan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde son 24 yılda çalışma hayatının her alanında olduğu gibi iş sağlığı ve güvenliği alanında da önemli reformlar yapıldığını söyledi.
Işıkhan, mevzuat altyapısının güçlendirildiğini, denetim kapasitesinin artırıldığını ve iş sağlığı ve güvenliği profesyonellerinin sayısının yükseltildiğini belirtti. Ayrıca işveren ve çalışanlara yönelik farkındalık çalışmalarının yaygınlaştırıldığını ifade etti.
Bakan Işıkhan, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile Türkiye’nin bu alanda kapsamlı bir dönüşüm sürecine girdiğini vurgulayarak, iş sağlığı ve güvenliğinin artık tüm çalışma hayatını kapsayan temel bir politika alanı haline geldiğini kaydetti.