Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gemilere ilişkin, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır dedi.
Bakan Uraloğlu: “Hürmüz Boğazı’ndaki Türk Gemileri Güvenle Bölgeden Ayrıldı”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirterek Türk gemilerinin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını açıkladı.
Sanal medya hesabından açıklama yapan Uraloğlu, ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde sürecin yürütüldüğünü ifade etti. Bakan, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerin tamamının emniyetli şekilde çıkış yaptığını duyurdu.
Açıklamada toplam 15 Türk gemisinin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığı, 3 Türk sahipli geminin ise ticari faaliyetleri nedeniyle Körfez’de kalmaya devam ettiği belirtildi. Gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğu aktarıldı.
Bakan Uraloğlu, vatandaşların ve denizcilerin güvenliği için sürecin hassasiyetle takip edildiğini vurguladı.