Taşınmaz Satışlarında “Güvenli Ödeme Sistemi” Zorunlu Hale Geliyor

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi’nin devreye alınma tarihinin 1 Ekim 2026’ya ertelendiğini duyurdu.

Taşınmaz Satışlarında “Güvenli Ödeme Sistemi” Zorunlu Hale Geliyor
A+
A-

Taşınmaz Satışlarında “Güvenli Ödeme Sistemi” Zorunlu Hale Geliyor

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satış işlemlerinde dolandırıcılık ve kayıt dışılığı önlemeye yönelik yeni bir düzenlemeyi hayata geçiriyor. Yapılan değişiklikle birlikte, taşınmaz alım satımında Güvenli Ödeme Sistemi’nin kullanımı zorunlu hale getirildi.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, düzenlemenin 1 Temmuz 2026 itibarıyla yürürlüğe girmesinin planlandığı ancak teknik hazırlıklar nedeniyle bu tarihin ertelendiği bildirildi. Buna göre sistem 1 Ekim 2026’da devreye alınacak.

Yeni uygulamayla birlikte taşınmaz satış bedelinin nakit, havale veya EFT yoluyla yapılması durumunda işlemlerin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu olacak. Bu sistemle, mülkiyet devri ile ödeme işleminin eş zamanlı yapılması sağlanarak tarafların mağduriyetinin önlenmesi hedefleniyor.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.